ثبت نام در سایت

برای استفاده از امکانات سایت عضو شوید.

نام کاربری:  
رمز عبور:    
کد معرف:    
  • ایمیل شما هرگز در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت.
  • هر زمان که بخواهید مي توانيد عضويت خود را لغو کنيد.

کتاب 504

96 1 100 1

معرفي کتاب 504 واژه مطلفا ضروري

در اين مطلب قصد معرفي کتاب 504 واژه مطلقا ضروري را داريم و به سوال هاي زير پاسخ خواهيم داد:

  • کتاب 504 براي چه گروه سني مناسب است؟
  • از کتاب 504 در چه آزمونهاي زبان استفاده ميشود؟
  • خواندن درس ها و کلمات کتاب 504 چقدر زمان نياز دارد؟
  • چگونه کلمات کتاب 504 را به خاطر بسپاريم؟

در ادامه مطلب با ما همراه باشيد ...

پيشينه کتاب

عنوان انگليسي کتاب 504 Absolutely essential words است که در بين زبان آموزان ايراني با نام 504 معروف است. اين کتاب در سال 1975 توسط Murray Bromberg انتشار يافت و به دليل محبوبيتي که در بين خوانندگان کتاب يافت، بارها و بارها در سراسر دنيا تجديد چاپ شد. در ايران نيز اين کتاب شهرت فراواني يافت و در دانشگاه، آموزشگاه زبان و وب سايت هاي آموزشي تدريس ميشود.

ساختار کتاب

ساختار کتاب 504 به صورتي است که خوانندگان ميتوانند بدون استفاده از معلم، به صورت خودآموز آن را مطالعه کنند. اين کتاب حاوي 42 درس است که هر درس شامل چند کلمه از کل 504 کلمه است. اکثر کلمات اين کتاب، آکادميک هستند و کمتر در مکالمه هاي روزمره به کار ميروند.
در هر درس ابتدا يک متن که بين 3 تا 6 پاراگراف است آورده شده است. کلماتي که در هر درس آموزش داده شده درون اين متن به کار رفته است. همچنين در انتهاي هر درس تمرين هايي وجود دارد که با کاربر آن کلمات و مترادف ها و متضادهاي آن آشنا ميشويد.

مخاطب کتاب 504

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، اين کتاب حاوي کلمات و مثال هاي آکادميک است و بيشتر براي افرادي که قصد شرکت در آزمون هاي زبان مانند
  • IELTS - آيلس
  • TOEFL - تافل
  • PTE - پي تي اي
  • MSRT - ام اس آر تي
  • TOLIMO - توليمو
  • کنکور سراسري زبان انگليسي
را دارند توصيه ميشود.

روش مطالعه

يکي از مهمترين اهداف کتاب 504 آشنايي خواننده با کلمات مهم آکادميک، درک متون (مورد استفاده در بخش reading) و استفاده درست و به جا در بخش writing و speaking آزمون هاي زبان است. لذا تمرين و تکرار در بازه هاي زماني منظم و برنامه ريزي شده يکي از بهترين روش هاي مطالعه است.
خوشبختانه وب سايت زبان افزا با استفاده از روش تکرار در بازه هاي زماني برنامه ريزي شده مطالعه اين کتاب را ساده کرده است. با عضويت در سايت زبان افزا، از طريق ايميل، پيامک و اپليکيشن اندرويد درسهاي روزانه را دريافت خواهيد کرد.

صوت و تصوير

استفاده صحيح و آشنايي با تلفظ درست کلمات، علاوه بر افزايش مهارت Listening به زمان آموز کمک شاياني در افزايش مهارت speaking خواهد کرد. تمامي کلمات کتاب 504 به صورت مالتي مديا، به همراه تلفظ صوتي کلمات، تلفظ صوتي مثال ها به همراه معني فارسي آنها را در لينک زير ميتوانيد مطالعه کنيد:
https://zabanafza.com/ReferenceDetails.aspx?ReferenceName=504_Absolutely_Essential_Words&rnd=3

متن درس ها به همراه معني فارسي

متن برخي از درس هاي کتاب 504 به همراه معني فارسي آنها به کوشش يکي از زبان آموزان سايت زبان افزا در قالب داستان هاي کوتاهي تهيه شده است. در زير لينک برخي از اين درس ها قرار داده شده:

کتاب 504


نویسنده:

تاریخ انتشار: 1398/06/18


نظر زبان آموزان در رابطه با این موضوع





به زبان آموزان سایت زبان افزا بپیوندید و با ارسال نظرات خود ما را در ارائه هرچه پربارتر خدماتمان یاری فرمایید.   راهنمای ثبت نام در سایت